17 mars 2011

Sport Rehab

Tänkte skriva lite om min sjukgymnastik jag utövar på Sport Rehab.
Har alltid haft lite problem med mina knän då dom gör ont när jag har gått längre sträckor. Aldrig riktigt tänkt på det, men efter jag började med spinning så började jag känna av det mer och mer. Tillslut klarade jag inte av spinningen, då tog jag tag i det och gick bort till Sport Rehab och bokade tid hos en sjukgymnast. Fick tid redan två dagar senare. Så när jag kom tillbaka fick jag träffa Mathias och vi pratade om mina problem. Vi la upp två rimliga mål som jag ska fixa (kunna spinna utan smärta och ta mig igenom midnattsloppet utan smärta). Vi bokade en ny tid och i måndags var jag där igen. Han hade lagt upp ett program med övningar för att stärka mina knän. Vi körde igenom programmet och jag insåg att jag tappat all styrka under den månaden jag var borta. Upptäckte även att min balans inte existerade. Men Mathias var så snäll och riktigt peppande samt uppmuntrande. Kändes riktigt bra, blev många skratt från bådas håll. Nu ska jag tillbaka dit imorgon igen, känns bra. Ska fortsätta köra programmet, ska delvis köra det själv men Mathias kommer alltid vara i närheten så att jag bara kan fråga om det skulle vara något. Känns bra. Gillar Mathias. Nu ska jag fixa mina knän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en liten kommentar här! :)