30 januari 2011

Mer svar

Vad är dina planer efter gymnasiet?:D 
- Mina planer efter gymnasiet är att först ta ett år ledig från allt vad studier heter och sen söka in till lärarhögskolan! Vill bli lärare för gymnasieelever i ämnena svenska och psykologi, alternativt svenska och samhäll.
Varför ska du göra högskoleprovet? :) 
- Anledningen till att jag ska göra högskoleprovet är för att det är bra att göra det, då det är lättare att komma in på den linjen man vill söka vidare till. Dessutom vill jag göra det här högskoleprovet innan dom ändrar hela upplägget och lägger in mer matte. Min svaghet är just matte och därför vill jag passa på att göra det innan det ändras. Vet att man oftast behöver göra det ungefär två gånger men då är jag mer förberedd nästa gång, då det verkligen gäller. Resultatet gäller ju i fem år och det är alltid det bästa resultatet som räknas, så jag har inget att förlora!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en liten kommentar här! :)